czwartek, 5 grudnia 2013

Zimowa dekoracja- ażurowy bałwanek.

                       Ażurowy bałwanek powstał na potrzeby szkolne, do dekoracji sali.


Do jego wykonania potrzebne sa: trzy balony, włóczka, klej oraz dodatkowe elementy zdobiące na guziki i.t.p. 


Ja użyłam kleju do tapet jednak można stosować także krochmal lub zwykły klej do papieru rozcieńczony z wodą.

Wykonanie takiej kuli jest proste. Wystarczy nadmuchany balon owinąć włóczką, a następnie posmarować klejem i zostawić do całkowitego wyschnięcia.
Ja nawijałam na balon włóczkę już nasiąkniętą klejem. W ten sposób sam balon nie jest poklejony i łatwiej potem wyciągnąć balon.
Nie polecam przebijania balonu gwałtownie.
Może spowodować to "zassanie" włóczki i cała praca na marne.
Lepiej spuszczać powietrze powoli.

 

                        Po wyschnięciu kulki łączymy tak jak przy prawdziwym bałwanie.

W ten sam sposób można wykonać pisanki, a nawet abażur do lampy.
Same kulki też mogą stanowić dekorację.



Wykończenie bałwanka zostawiam bez opisu.
Można go dowolnie "stroić".
Kapelusz wykonałam z papieru, a guziki i nos z wełny i filcu.
Za podstawkę posłużyła mi  tekturowa podkładka od tortu, do której przymocowałam bałwanka, co zwiększyło jego stabilność.



3 komentarze:

  1. Doskonały pomysł! Zrobię ze swoją córą takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, chyba zrobię takiego dla siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  3. dobry pomysł i świetne wykonanie, nie ma śniegu to może takiego bałwanka ulepię :)

    OdpowiedzUsuń