sobota, 18 maja 2013

Mój autorski projekt w stylu Karen Millen



  Przy okazji ostatniego wpisu zapowiedziałam tkaniny z których właśnie ukończyłam sukienkę inspirowaną stylem Karen Millen.

     Sukienki Karen są naprawdę eleganckie i przepiękne, a do tego niezwykle kobiece. W jej projektach często można zobaczyć bogate zdobienia, niebanalne cięcia i dużo, dużo koronek. I w tą właśnie stronę poszłam i ja.
Karen Millen
Karen Millen 

Właśnie te dwie sukienki zainspirowały mnie do mojego projektu.
Początkowo moja sukienka miała być bardzo podobna do tej ze stójką, jednak ostatecznie zrezygnowałam ze stójki i rękawa.W efekcie z inspiracji została tylko koronka gdyż mój projekt jest zupełnie inny.
Potrzebowałam sukienki do której można założyć także żakiet. Dlatego przód musi być zupełnie prosty bez żadnych dodatkowych elementów.
Kolor ecru w odcieniu kawy z mlekiem nie jest do końca dla mnie ale bardzo go lubię. Jestem dość bladą blondynką, dlatego przewidziałam do kompletu żakiet w kolorze czerwonym, który trochę mnie ożywi. 
Ale na żakiet trzeba będzie poczekać do przyszłego tygodnia. 

Jak zaraz się przekonacie przód mojej sukienki jest zupełnie gładki i prosty. Zrezygnowałam nawet z zaszewek podkreślających talię. Cały urok sukienki to efektowny tył, który powstał zupełnie z improwizacji . Do samego końca nie wiedziałam jaki będzie efekt końcowy. 
Jak widać forma jest prosta i w zasadzie tylko te elementy były z góry zaplanowane i przewidziane.



Po zszyciu elementów powstała właśnie taka podstawa sukienki z dużym wycięciem na plecach.
Do tego momentu wszystko szło gładko. Teraz zaczęło się "rzeźbienie" koronkowych pleców i wstawek.
Przyznam, że trochę się tego bałam. Modelowanie przestrzenne bezpośrednio na manekinie wcale nie jest łatwe, a do tego duże wzory koronki wymagały przemyślanego ułożenia. Bez manekina nie jest to możliwe.
     Tu właśnie widać jak wycinam poszczególne elementy. Musiałam robić to ostrożnie gdyż gipiura wcale nie jest tania. Dlatego wcale się nie dziwię, że kreacje Karen Millen kosztują po 1000 zł. 
Do ceny tkaniny trzeba doliczyć mega wysiłek i "koronkową robotę" dosłownie i w przenośni. Uszycie podstawy zajęło mi około 2 h. Dopasowywanie i szycie ręczne koronki to kolejne 10 h. Pracy sporo, ale za to jaki efekt.
Kiedy wszystko zostało dopasowane i poprzypinane szpilkami, koronkę przyszyłam ręcznie gdyż stębnówka byłaby zbyt widoczna. 


Tył sukienki
jak widać nie jest  zupełnie symetryczny. Przy tak dużym wzorze nie było to możliwe aby zachować symetrię. Niektóre pojedyncze kwiatki doszywałam osobno aby zniwelować powstałe różnice.


  Jak widać fason jest luźny i celowo niedopasowany. Tkanina jest lekko prześwitująca, dlatego dopasowany fason wymagałby podszewki.


                                                   

Myślę, że fason świetnie prezentowałby się w formie ''małej czarnej'' na wieczorne wyjścia, jak i w wersji białej na mały cichy ślub. :-)











7 komentarzy:

  1. Jak koronkowe puzzle :) Tył robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tył mnie też zabił! :-) Fantastyczna kreacja, świetnie to uszyłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Racja, tył jest fantastyczny. :) U sumie cała kiecka wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
  4. No jestem zdruzgotana - sukienka przepięknie Ci wyszła G R A T U L U J E!!!
    Tył sukni wymiata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje wszystkim za miłe komentarze. Ciesze się, że się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie efekt cudowny, odkąd koronki zagościły w naszym świecie mody pokochałam je przeogromnie. Sukienka piękna a te sukienki z inspiracji też się do mnie uśmiechają i mówią "uszyj mnie, uszyj".

    OdpowiedzUsuń
  7. Sukienka jest cudna, podobną-chabrową kiedyś ,miała na sobie księżna Kate, od razu mi wpadła w oko, Twoja jest extra!

    OdpowiedzUsuń