czwartek, 2 maja 2013

BIAŁY ŻAKIET.



Nadszedł maj, czas komunii. Tak więc prezentuje biały żakiet dla "mamy komunijnej".
Przy okazji pokażę jak przemodelować zakładki przy kieszeniach oraz wspomnę kilka słów o wszywaniu rękawów.

Formę pobrałam z BURDY 3/2005 model 102

Jak zwykle forma została lekko zmieniona i przemodelowana.
Rękawy wykończone na prosto,
przemodelowałam przód klapek pod zapięcie na 2 guziki,
przemodelowałam kieszenie na kieszenie z zakładkami.

Podstawowe elementy wykroju.
Kołnierz kroję na końcu, kiedy ramiona są już zszyte.

Tak wygląda efekt końcowy uszytej kieszeni, a teraz pokażę jak przemodelować formę kieszeni aby uzyskać takie zakłądki.

Na formie kieszeni należy narysować linie pionowe, wzdłuż których będą biegły zakładki.

Po rozcięciu formy,  rozsuwamy  poszczególne elementy, które powstały. Odległość między nowopowstałymi formami zależy od tego, jak duże chcemy uzyskać zakładki. W tym przypadku rozsunięcie ma 1,5cm.
Jak widać formy rozsunełam jedynie z jednej strony gdyż nie chcę aby dół żakietu "falował".

Teraz należy podkleić elementy aby je "unieruchomić" oraz wyznaczyć środek zakładki.
Następnie wycinam nowopowstałą formę.

Na tym zdjęciu widać jak zakładki będą się układać.



Szycie żakietu w gruncie rzeczy wcale nie jest trudniejsze od szycia bluzki czy spodni.
Jest tu trochę pracy przy kieszeniach i podszewce jednak niektórzy boją się podejmować takie wyzwanie ze względu na wszywanie rękawa.
Rękaw w istocie nie jest łatwy do wszycia, dlatego wkleję małą instrukcję zawartą w BURDZIE 11/2007.
Spotkałam się z opinią, że formy rękawa w BURDZIE  są za duże w stosunku do pachy. Jednak to jest zabieg celowy. Rękaw na "główce" musi być wdany stąd  jest go więcej. Bardzo trzeba uważać przy wszywaniu aby nie tworzyły się zakładki. Dlatego ja nigdy nie wszywam rękawa prosto pod maszyną. Fastryga tu jest niezbędna.

Wdany rękaw na lewej stronie.

Rękaw wszyty. Jak widać nie jest go za dużo i ładnie się układa.
Tu nie zastosowałam poduszek  na życzenie dziewczyny ale ja osobiście polecam, gdyż rękaw układa się wtedy jeszcze lepiej.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz