środa, 21 sierpnia 2013

Bransoletka z poduszką na szpilki.

    Poduszka na szpilki to niezbędny element wyposażenia każdej krawcowej. Bardzo często przydaje się podczas "miary" i nie tylko. Dziś pokażę jak zrobić poduszkę w formie bransoletki. Taka poduszka jest jeszcze bardziej praktyczniejsza gdyż zawsze jest pod ręką.
   Do zrobienia takiej poduszki wykorzystałam resztki filcu, gumy i sylikonowy wypełniacz do poduszek i maskotek.


    Z kawałka żółtego  filcu wycięłam kwiatka z dziurką. Następnie wycięty okrąg z kwiatka przyłożyłam do elastycznej dzianiny i odrysowałam następne kółko, którego średnica jest większa o około 2 cm.


   Następnie dzianinę przyfastrygowałam do filcu i  przyszyłam pod maszyną. Fastryga jest konieczna gdyż obwód dzianiny jest większy od kwiatka i trzeba wykonywać delikatne marszczenia.


                              Kiedy kwiatek jest gotowy, należy przyszyć go do kawałka gumy.


                              Po przyszyciu, od spodu należy wyciąć mały otwór w celu wypełnienia środka.

                   Na koniec zaszywamy otwór i zszywamy brzegi gumy, tak aby powstała  bransoletka.




W ten sam sposób można wykonać różne kształty i wzory. Zamiast gumy można też zastosować np. sportową frotkę na nadgarstek.


1 komentarz: